Aikuisille

Videon kuvaaja: Janne Pappila

Ajatusten tarkkailu (10 min): miten olla takertumatta ajatuksiin

Hankalan tunteen kohtaaminen (15 min): hankalan tunteen kohtaaminen ja sen käsittely

Hengityksen ja kehon tiedostaminen(10 min)

Hengityksen laskeminen (5 min)

Hengityksen tarkkailu (16 min): pidempi keskittymisharjoitus neljässä vaiheessa

Itsemyötätuntoharjoitus (15 min): kohtaamme omaa kärsimystämme ystävällisyydellä ja lempeydellä, mukailtu itsemyötätuntotutkija Kristin Neffin harjoituksesta

Kehon skannaus (19 min): maaten tehtävä harjoitus

Kolmen minuutin hengitysharjoitus: helppo arjen työkalu, jossa skannataan mieltä ja kehoa

Kiitollisuusharjoitus (11 min): mielen suuntaaminen asioihin, joista olemme kiitollisia

Sydämen neljä perustarvetta (12 min): itsemyötätunto-, kiitollisuus- ja hyväksymisharjoitus neljässä vaiheessa (alkuperäinen meditaatio “Four Basic Needs of the Heart (c) Vimalasara Mason-John)

Tietoinen liike (16 min)

Tyyneyttä, rohkeutta, viisautta (22 min): perinteinen viisivaiheinen rakastavan ystävällisyyden meditaatio, jossa toivotetaan tällä kertaa tyyneyttä, rohkeutta ja viisautta

Ystävällinen hengitys (15 min): itsemyötätuntoharjoitus, mukailtu itsemyötätuntotutkija Kristin Neffin harjoituksesta